Otoczenie wpływa na wydajność pracowników

Każdy pracodawca chce by jego pracownicy wykonywali swoje obowiązki jak najwydajniej, dzięki temu jego firma będzie działała sprawnie i będzie się lepiej rozwijała. Jest wiele czynników, które wpływają na wydajność pracy: począwszy od zdolności danej osoby, przez jej motywację do działania, aż po otoczenie, w którym przyszło jej pracować. Okazuje się, bowiem że dobrze i ergonomicznie zaprojektowane biuro może także w dużym stopniu wpływać na samopoczucie i ostatecznie na efektywność pracowników.

Jakie powinno być biuro, aby pracownicy dobrze się w nim czuli i lepiej pracowali? Powinno ono spełniać kilka podstawowych zasad:

1.Dobre oświetlenie – to podstawowa zasada w aranżacji wnętrz. Okazuje się, że przyćmione światło wpływa na senność pracowników, może także niekorzystnie wpływać na ich wzroku i utrudniać pracę. Dlatego też dbając o swoich pracowników należy zapewnić im odpowiednie oświetlenie. Jak się okazuje nie powinno być to wyłącznie światło sztuczne, bo takie światło na dłużą metę niektórych bardzo męczy.

2.Estetycznie urządzone – pracownicy nie przychodzą do pracy, żeby podziwiać biuro – wiadomo, ale jak wskazują badania w ładniejszym otoczeniu chętniej przebywamy. Dlatego coraz więcej firm korzysta z profesjonalnych architektów wnętrz, którzy sprawiają, że firmowe biura stanowią prawdziwą wizytówkę przedsiębiorstwa. Na tej stronie można znaleźć – przykładowe projekty mieszkań, biur i domów.

3.Ergonomiczne – w aranżacji przestrzeni biurowej liczy się nie tylko estetyka, ale także ergonomia. Biura powinny być tak zaprojektowane, aby ich przestrzeń się nie marnowała, ale z drugiej strony nie mogą być zbyt ciasne, bo to utrudnia pracę.

4.Pełne zielonych roślin – rośliny zielone pobierają z powietrza dwutlenek węgla a produkują tlen. Dobrze natlenione powietrze sprzyja koncentracji, a dodatkowo naturalna zieleń stanowi idealny odpoczynek dla oczu zmęczonych pracą na komputerze.

5.Odpowiednia temperatura powietrza – gdy jest zbyt zimno pracownicy nie potrzebnie tracą czas i energię, aby się ogrzać, a mogliby ją wszak spożytkować w pracy dla dobra firmy. Natomiast zbyt gorąca atmosfera powoduje senność, zniechęcenie i niekorzystnie wpływa na koncentrację.

6.Odpowiednio wyprofilowane siedzenia – w większości biur pracownicy spędzają na fotelach przed komputerem 8h dziennie. Jeśli mają niewygodne fotele mogą one powodować bóle kręgosłupa i chęć częstego przerywania pracy dla rozprostowania kości. Dlatego też wygodne krzesła to bardzo istotny element aranżacji biura.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here