Komfortowe warunki pracy podnoszą efektywność pracowników

Nie od dzisiaj wiadomo, że zadowolony pracownik, to pracownik o wiele efektywniejszych. Jednak wydaje się niekiedy, że konieczne jest prowadzenie kolejnych badań, które by to potwierdzały ponieważ pracodawcy często o tym zapominają. A oto zespół czynników mających wpływ na komfort pracy pracowników, a więc jednocześnie wpływających na ich efektywność.

Wygodne biuro

Pierwszym podstawowym elementem, na który należy zwrócić uwagę jest biuro, sposób aranżacji jego przestrzeni oraz udogodnienia dla pracowników. Aby dobrze pracowało się w biurze powinno być ono odpowiednio oświetlone, zimą dobrze ogrzewane (jeśli pracownikom marzną palce podczas pisania na klawiaturze to zdecydowanie nie świadczy o odpowiednim ogrzewaniu), natomiast latem dobrzy wychłodzone. Zarówno ogrzewaniem, jak i wychładzaniem pomieszczeń mogą zająć się klimatyzatory, które dbają o to, by w pomieszczeniach zawsze panowała z góry założona temperatura (więcej na temat klimatyzatorów i ich montażu można przeczytać na – luft system). Dodatkowo stanowiska pracy powinny być przygotowane tak, by pracownicy mieli swobodę korzystania z komputera, wygodne krzesło oraz ergonomiczny wystrój biura. Ponadto aranżacja biura powinna być estetyczna, by zachęcała do przebywania w środku. Należy pamiętać urządzając biuro, że powinno być ono zaaranżowane pod kątem pracowników, a nie klientów, bo to pracownicy spędzają w nim pół swojego życia, a klienci pojawiają się tylko raz na jakiś czas i na chwilę. Jeśli biuro spełnia już wszystkie te warunki należy także zadbać o jego czystość.

Dostęp do niezbędnych sprzętów

Jeśli pracownik ma potrzebę drukowania dokumentów, a nie ma dostępu do drukarki rodzi to frustrację i niezadowolenie oraz wpływa na spadek wydajności pracy. To, że w firmie prowadzony jest elektroniczny obieg informacji nie oznacza, że pracownicy nie potrzebują długopisów i notatników, w których mogliby notować najistotniejsze dla nich rzeczy. Dostęp do sprzętu to kolejny element tworzący zadowolenie klientów.

Strefa relaksu

Jak się okazuje jeśli pracownicy mają w biurze miejsce, które można określić mianem strefy relaksu gdzie mogą zjeść posiłek, odpocząć czy po prostu pracować w nieco luźniejszej pozycji, efektywność ich pracy wzrasta – dlatego warto pomyśleć także na tym rozwiązaniem, bowiem może ono podnieść efektywność pracy pracowników, a to jak wiadomo przekłada się wprost proporcjonalnie na zyski firmy, dlatego nigdy nie należy ignorować komfortu pracowników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here