Pracownicy, którzy identyfikują się z firmą

Budowanie identyfikacji pracowników z ich firmą to zadanie działów komunikacji wewnętrznej firmy. Identyfikacja z celami firmy sprawia, że pracownicy są bardziej wydajni, rzadziej szukają nowej pracy, a do tego stanowią ambasadorów marki wśród swoich znajomych. Jeśli pracownik jest przekonany, że jego firma ma dobrej jakości produkty czy usługi, z pewnością będzie je polecał swoim znajomym.

Firmowa impreza integracyjna

Trend na organizowanie imprez firmowych w Polsce pojawił się stosunkowo niedawno i w pewnym sensie należy łączyć go z wkraczaniem coraz większej liczby zagranicznych korporacji na nasz rynek pracy. Na zachodzie oraz w niektórych krajach azjatyckich np. Korei czy Japonii organizowanie firmowych imprez jest bardzo popularnym działaniem przedsiębiorców. Zadaniem takich firmowych imprez jest przede wszystkim tworzenie zgranych zespołów wewnątrz przedsiębiorstwa. Takie firmowe imprezy mogą przybierać różnorodną postać, jedne polegają na zapewnieniu miejsca do tańczenia oraz alkoholu pracownikom, inne to imprezy integracyjne wyjazdowe. Wówczas firma zapewnia busa, rezerwuje hotel oraz organizuje różnego typu rozrywki dla pracowników. Coraz częściej tego typu wyjazdy bywają organizowane do miejsc związanych z historią firmy lub do miejsc istotnych z punktu widzenia jej działalności, np. francuskie restauracje mogą zabierać swoich pracowników do francuskich winiarni, albo w poszczególne regiony Francji.

Pakiety socjalne dla pracowników

Elementem tworzenia identyfikacji pracownika z firmom jest także oferowanie pracownikom dodatkowych bonusów z racji tego, że pracują oni dla firmy. Może to być dodatkowa opieka medyczna, dodatkowe ubezpieczenie, pakiet świątecznych bonusów, karta multisport, itp.

Wewnętrzne biuletyny i intranet

Kolejnym elementem, który sprzyja budowaniu identyfikacji pracowników z firmą, jest wykorzystywanie firmowych gazetek czy wewnętrznej sieci informatycznej do propagowania wartości firmy. Tworzenie pozytywnego wizerunku zarówno kierownictwa, jak i całej firmy, a także podkreślanie jedności pracowników firmy – to elementy komunikacyjne, które mają budować tożsamość osób zatrudnionych w firmie, jako jej pracowników, którzy będą dążyć nie tylko do prawidłowego wykonywania swojej pracy, ale także do ulepszania funkcjonowania firmy oraz jej produktów i usług. Taki pracownik jest z punktu widzenia przedsiębiorstwa niezwykle cenny, dlatego też firmy świadome wartości jaką przynoszą takie działania, kładą duży nacisk na działy komunikacji wewnętrznej oraz ich działalność.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here